[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Niezalenie od tego musimy robi wszystko, co moliwe, aby skróci cierpieniatych, którzy si do nas zwracaj.Oto dlaczego kady egzorcysta stopniowo wypracowuje sobie osobiste metody,pomaga sobie pytaniami lub specjalnymi gestami.Niekiedy prosi te o wspópracyosoby, które uwaa za pomocne, czy to ze wzgldu na modlitwy, czy te z powodujakiego szczególnego charyzmatu lub wraliwoci, dziki którym mog udzieliegzorcycie praktycznych wskazówek.Zagbiam si w zagadnienie trudne, co do którego trudno jest osignjednomylno wanie dlatego, e odzwierciedla dowiadczenia szczególne,osobiste, które nie s wspólne wszystkim egzorcystom.Mimo to nie mona uciecod tego poszukiwania, nawet jeli kryje w sobie ryzyko.Pierwszym ryzykiem jestograniczenie bada do poziomu czysto ludzkiego, jak gdyby uzdrowienie zaleaood naszej zdolnoci, a nie jedynie od siy imienia Chrystusa120i od tych trzech rodków pomocniczych wskazanych przez Ewangeli: wiary,modlitwy, postu.Innym ryzykiem, nie mog tego ukrywa, jest to, e pewnemetody lub korzystanie z pewnych rodków, które wydaj si by skuteczne,powoduj, e egzorcysta mimowolnie popada w formy magii, w formy, które nieczerpi swej mocy jedynie z wiary w Chrystusa, ale nie wiadomo dobrze z jakiegoróda.Spotkaem egzorcystów, którzy popeniali bd posugiwania siwahadekiem dla stwierdzenia obecnoci diabelskiej.Inni widzieli pewn skuteczno diagnozy we wlewaniu kropli oliwy do talerzapenego wody.Mógbym wymieni jeszcze kilka takich przykadów, ale nieskupiamy si tutaj na praktykach, które przypominaj magi, tylko na tych,które daj pewne gwarancje.Im duej egzorcyzmuje si jak osob, tym wicejnowych faktów si ujawnia, albo te pogbia si znajomo faktów, które wyszyna jaw ju w czasie pierwszego spotkania.Z reguy elementem, co do któregomog si zrodzi podejrzenia, zwaszcza jeli nie zauwaza si postpów, jestewentualne istnienie przeszkody dla aski.Wiele razy okazuje si, erozwizania domaga si problem lub przebaczenia.By moe mio nieprzyjació jest przykazaniem najtrudniejszym w Ewangelii.Przebaczy z caegoserca, nie czu urazy, modli si za tych, co nas skrzywdzili, umie zrobipierwszy krok w kierunku pojednania - to bardzo ciki wysiek.Przeszkod moe by te ycie niezgodne z prawem Boym.Zetknem si nie raz zprzypadkami osób, które dopiero po dlugim czasie wyznay, e yj w nieuregulowanym zwizku maeskim.Wspóczesny laksyzm bardzo wykrzywi ludzkiesumienia w tym wzgldzie.Innym razem moe chodzi o cikie winy zprzeszoci, za które121czowiek wystarczajco nie aowal, ani nie odpokutowa, nawet jeli dotyczy towin wyznanych (na przykad grzech aborcji).S te inne przyczyny, alepozostaje stwierdzi fakt, i niekiedy nie ma postpów w uwalnianiu, poniewaistnieje jaka przeszkoda dla aski Boej.Gdy usunie si przeszkod, od razuzauwaza si pozytywne skutki.2.Wchanianie.Czsto mozna zauway, e osoby dotknite dolegliwociamiszataskimi s jak gbki lub bibuy: z wielk atwoci wchaniaj i cierpi zpowodu negatywnych zjawisk, na jakie napotykaj.ródo tych zjawisk moe tkwi w osobach, rodowiskach, przedmiotach.Najczciej pochodzi od osób: kto orientuje si, e blisko danej osoby(pójcie do jej domu lub przyjcie jej w domu, albo te tylko zblienie si doniej) Powoduje cierpienia, które mog trwa godzinami lub dniami.Trzeba zaznaczy, e czsto osoba, która przynosi zo, nie jest tego wiadoma,nie ma adnej zej intencji.Dzieje si tak wtedy, gdy na przykad ta osobasama pada ofiar za, a to z kolei jest wychwytywane przez tego, kto ze swojejstrony odczuwa diabelskie dolegliwoci.Trzeba zatem unika jak tylko mona (anie zawsze mona) kontaktów z t osob, obok której czujemy si le, poniewapowoduje to ból, który nie przynosi adnej korzyci.Jest to bolesne, aleczasami trzeba zerwa kontakty z przyjaciómi, krewnymi, nawet najbliszymi,ograniczajc je do minimum.Mona wchon zo równie z niektórych rodowisk:domów, biur, sklepów, itd.Istnieje taka moliwo, eosoba "wchlaniajca", udajc si do jakiego domu lubsklepu, lub nawet do konkretnego kocioa, bdzie dowiadcza cierpienia.Równie w tym przypadku obowizuje zasada, e niepotrzebnych cierpie lepiejunika, o ile jest to moliwe.Kiedy nie jest to moliwe (czsto nie jest122to moliwe unikanie nawet osób najbardziej negatywnych) naley postara si otakie zabezpieczenie, które okae si najskuteczniejsze: mona broni siwitymi obrazami, ale przede wszystkim modlitw.Jest moliwe, e niektóre przedmioty s przekanikami za.Gdy kto sobie ztego zda spraw, to z reguy atwo jest unikn kontaktu z nimi lub zniszczyje.Dodajmy, e im bliszy staje si moment uzdrowienia z wpywów szataskich,tym bardziej zmniejsza si wchanianie.Mówi zwykle w takich razach, e ktostaje si z bibuy nieprzemakalnym papierem.3.Szczególne "dary".Jest do powszechne, e dolegliwociom szataskimtowarzysz szczególne wraliwoci: przewidywanie przyszych wypadków,przenikliwo w dostrzeganiu u ludzi obecnoci si lub mocy diabelskich, azwlaszcza syszenie dziwnych gosów lub dowiadczanie wizji.Mog to bycjedynie gosy, które czowiekowi przeszkadzaj.Czsto jednak s to gosy,które co proponuj: postpowanie, jakim naley si kierowa, lub któregonaley unika, modlitwy, przeklestwa, opowiadanie dziwnych rzeczy o innych lubrzeczy cakowicie niezrozumiaych.Zawsze trzeba ze wszystkich si dy do pozbycia sitej wraliwoci, niekiedy uznawanej za szczególny dar nawet jeli chodzi osugestie, które mog wydawac siuyteczne i wygodne.Istnieje bowiem taka moliwo, e s to "dary szatana ".Co si tyczy podejrzanych gosów, naley dokonywac wszelkich stara, aby jeodrzuci lub i w adnym przypadku nie wolno bra ich pod uwag.Kady powinien czyni to, co uwaa za dobre, niezalenie od faktu, czy to, cochce zrobi zostao lub nie podpowiedziane przez gos.Ta walka nierzadkopomaga w uwolnieniu, a owa szczególna wraliwo i gosy zanikaj, gdy123dochodzi do uzdrowienia.Przylgnicie do tych rzeczy,jakby to byy szczególne dary lub moce, okazuje si bardzo szkodliwe i moeuniemoliwi uwolnienie.4.Zwizki z szatanem.Czsto dowiadujemy sio zwizkach z szatanem, które, aby osign uwolnienie, naley zniszczy.Chodzi o zwizki, które mog przyjmowa róne formy: z wasnej woli, zlekkomylnoci popenionej niewiadomie, z woli innych.W pierwszym przypadkuatwo jest doj przyczyny diabelskich wpywów.Natomiast w pozostaych przypadkach potrzeba niejednokrotnie dugiego badania,aby odkryc przyczyn, która przeszkadza w uwolnieniu.Do zwizków zawartych z wasnej woli nale: powicenie si szatanowi,przymierze krwi z nim, uczestnictwo w rytach satanistycznych czy uczszczaniedo szkó satanistycznych (we Woszech jest ju ich duo), aby zosta kapanemszatana.W tych przypadkach zwizek jest bezporedni, chciany.Trzeba zdecydowanie si go wyrzec, odnowi przyrzeczenia chrzcielne,odpokutowa za zo popenione wobec Boga i wobec braci [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •