[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wiêc bêdzie czêœæ druga naszych rozmów? Tak.Ale najpierw skoñczmy te.9.Czy jest w porz¹dku przyjmowanie pieniêdzy za czynienie dobra? Na przyk³ad,jeœli postanowiê zaj¹æ siê uzdrawianiem – Bo¿ym dzie³em – czy mogê to robiæ ijednoczeœnie wzbogaciæ siê finansowo? Czy te dwie rzeczy wzajemnie siêwykluczaj¹?To ju¿ sobie wyjaœniliœmy.10.Czy seks jest w porz¹dku? O co tak naprawdê chodzi w tym ludzkimdoœwiadczeniu? Czy seks s³u¿y wy³¹cznie prokreacji, jak g³osz¹ niektórereligie? Czy prawdziw¹ œwiêtoœæ i oœwiecenie osi¹ga siê przez wyrzeczenie siê –lub sublimacjê – energii seksualnej? Czy mo¿na iœæ z kimœ do ³Ã³¿ka bez mi³oœci?Czy samo fizyczne doznanie stanowi wystarczaj¹ce uzasadnienie tego aktu?Oczywiœcie, ¿e seks jest “w porz¹dku".Gdybym nie chcia³, abyœcie siê w pewnerzeczy bawili, czy dawa³bym wam do tego zabawki? Czy wy dajeciedzieciom zabawki, jeœli nie chcecie, aby siê nimi bawi³y?Bawcie siê seksem! To takie przyjemne! Cia³o nie mo¿e chyba dostarczyæ wamwiêkszej rozkoszy, jeœli mowa o czysto fizycznych doznaniach.Ale dlaczego kalacie niewinnoœæ, radoœæ i czystoœæ tej intymnej sferynadu¿ywaj¹c jej do innych celów? W³adzy, umocnienia ego, dominacji? Niechajdaje wam sama rozkosz, doprowadza do ekstazy, wspólnej, dzielonej, która jestmi³oœci¹, z której bierze siê nowe zydel Czy¿ mog³em wymyœleæ jeszczeprzyjemniejszy sposób na to, aby was przybywa³o?Co do wyrzeczenia ju¿ siê wypowiada³em.Nic œwiêtego z wyrzeczenia jeszczenigdy nie wyniknê³o.Niemniej, zmieniaj¹ siê pragnienia w miarê poznawaniawy¿szych rzeczywistoœci, tote¿ nie jest niczym niezwyk³ym stopniowe wygasaniepragnieñ w sferze erotycznej – czy jeœli o to chodzi, w ka¿dej innej sferzedoœwiadczenia cielesnego.Doœwiadczenia w sferze duchowej wysuwaj¹ siê na czo³o– i staj¹ siê Ÿród³em jeszcze wiêkszej rozkoszy.Co kto lubi i nie sadŸ drugiego – oto nasze has³a.Na ostatnia czeœæ twego pytania odpowiem tak: Nie potrzebujesz uzasadniaæniczego.Nie szukaj powodu, lecz b¹dŸ przyczyn¹ swojego doœwiadczenia.Pamiêtaj, doœwiadczenie wp³ywa na koncepcje JaŸni, koncepcja prowadzi dotworzenia, tworzenie urzeczywistnia doœwiadczenie.Chcesz doœwiadczaæ siebie jako kogoœ, kto uprawia seks bez mi³oœci? Œmia³o!Oddawaj siê temu, a¿ ci przejdzie ochota.Jedyn¹ rzecz¹, jaka mo¿e ciê sk³oniædo zaprzestania tego lub ka¿dego innego zachowania, jest tylko i wy³¹cznie nowopowstaj¹ca w tobie myœl o tym, Kim W Istocie Jesteœ.Nic prostszego – i nic bardziej z³o¿onego.11.Dlaczego uczyni³eœ sferê erotyki tak rozkosznym i potê¿nym doznaniem, jeœlimamy trzymaæ siê od niej z daleka ile tylko siê da.Dlaczego skoro ju¿ o tymmowa, wszystkie przyjemne rzeczy s¹ albo “niemoralne, nielegalne albotucz¹ce"?Na to ostatnie przed chwil¹ odpowiedzia³em.¯adne przyjemne rzeczy nie s¹ ani“niemoralne, nielegalne ani tucz¹ce".Wasze ¿ycie jednak stanowi ciekawyeksperyment w definiowaniu przyjemnoœci.Dla niektórych oznacza ona doznania cielesne.Innym mo¿e wydawaæ siê czymœzupe³nie odmiennym.Wszystko zale¿y od tego, za kogo siê uwa¿asz i jakpostrzegasz swój pobyt na Ziemi.Na temat seksu wypada³oby zreszt¹ powiedzieæ o wiele wiêcej – niemniejnajistotniejsze jest to: seks to radoœæ, zaœ wy skutecznie ja w nimzabiliœcie.Seks jest œwiêty – tak.Radoœæ i œwiêtoœæ w rzeczywistoœci id¹ w parze (s¹w³aœciwie jednym i tym samym), choæ wielu jest przeciwnego zdania.Wasz stosunek do seksu stanowi odbicie waszej postawy wobec ¿ycia.¯yciemtrzeba siê radowaæ, delektowaæ, wy zaœ uczyniliœcie zeñ doœwiadczenie zatrutelekiem, niepokojem, niedoborem (“za-ma³oœci¹"), zawiœci¹, gniewem i rozpacza.To samo dotyczy erotyki.St³umiliœcie seksualnoœæ, tak jak st³umiliœcie ¿ycie, zamiast pozwoliærozkwitn¹æ waszej JaŸni, bujnie, nieskrêpowanie.Okryliœcie wstydem erotyzm, tak jak okryliœcie wstydem ¿ycie, piêtnuj¹c jakoniecne i nieczyste, za-miast wychwalaæ jako najwiêkszy dar niebios, najwy¿szy rozkosz.Nim zd¹¿ysz temu zaprzeczyæ, przyjrzyj siê powszechnym postawom wobec ¿ycia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]