[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czêsto u¿ywasiê rozmaitych ich wersji tak aby uczestnicy programu mogli wybraæ tenajbardziej odpowiadaj¹ce ich stronom.Jako ¿e honorarium wyp³acane jest wed³ugosi¹gniêtych rezultatów jest to w interesie uczestników, aby odpowiedniowyeksponowaæ to po³¹czenie.Jest to najbardziej wyró¿niaj¹cy element tegoprogramu.Dodatkowo sprzedawca mo¿e stworzyæ dwuszczeblowy program oferuj¹cnagrody i prowizjê za sprowadzanie nowych wspó³pracowników ich wydajnoœæ.Wtedyprowizjê otrzymuje webmaster, dziêki, któremu dokonano sprzeda¿y orazwebmaster, który sprowadzi³ tego pierwszego do programu partnerskiego.Wprzypadku systemów wzajemnej wymiany ³¹cz uczestnicy staraj¹ siê ukryæpo³¹czenia tak aby nie wyprowadza³y odwiedzaj¹cych w inne miejsca.Prowadz¹cytego typu programy musz¹ stale kontrolowaæ uczestników i upominaæ o w³aœciwewyeksponowanie po³¹czeñ gro¿¹c wyrzuceniem z programu.W programachasocjacyjnych taki problem nie istnieje.Widocznoœæ po³¹czenia wp³ywa nauzyskiwane prowizje i zapewnia jego w³aœciw¹ pozycjê.Najczêœciej tego typu programy dotycz¹ prowizji od sprzeda¿y, ale s¹ tak¿e innerozwi¹zania.Wyró¿nia siê 3 rodzaje rozliczeñ:pay-per-click: czyli prowizja za sprowadzenie Internauty na stronê sprzedawcy(rozwi¹zanie to jest czêsto zaliczane do reklamy, a nie do programówpartnerskich)pay-per-lead – czyli prowizja za sprowadzenie osoby, która zarejestruje siêu sprzedawcy za pomoc¹ za³¹czonej formy, wype³ni ankietê itp.pay-per-sale – czyli prowizja za sprowadzenie klienta, który dokona³ zakupu.Pierwszy typ jest rozwi¹zaniem typowym dla reklamy internetowej.Op³ataustalana jest na podstawie licznika banera.Za ka¿d¹ wizytê w³aœciciel programuwyp³aca swojemu partnerowi okreœlona kwotê.Jest to zaledwie kilka centów, alezwa¿aj¹c na iloœæ wizyt jakie mo¿emy w ten sposób uzyskaæ kwota mo¿e okazaæ siêca³kiem pokaŸna.Mo¿na by ten system nazwaæ po prostu reklam¹, ale granica tanie jest w rzeczywistoœci istotna.Wa¿ne jest, ¿e rozwi¹zanie takie istniejei mo¿na z niego skorzystaæ.Pay-per-lead to rozwi¹zanie dla firm, którym zale¿y na gromadzeniu informacjiponiewa¿ sama sprzeda¿ jest trudna w Internecie albo informacja ta jest dlanich bardzo cenna.Pay-per-sale stosuje siê najczêœciej w przypadku ecommerce, gdzie produkty s¹sprzedawane na szerok¹ skalê poprzez Internet.Praca programu asocjacyjnego rozpoczyna siê z chwil¹ opublikowania wiadomoœcio jego powstaniu w Internecie.Rozpoczynaj¹c program mo¿emy zdecydowaæ siê, czyjesteœmy sk³onni sami rejestrowaæ wszystkich naszych wspó³pracowników, czypolecimy to wyspecjalizowanej firmie.Ka¿de rozwi¹zanie jednak sprowadzi do naschêtnych do wspó³pracy i przyniesie wiele korzyœci.Jakie s¹ g³Ã³wne zalety programu asocjacyjnego?Sieæ sprzedawców internetowych jest potê¿nym narzêdziem marketingowym.Twojebanery zostan¹ umieszczone w odpowiednich miejscach i pozostan¹ tam na d³u¿szyczas.W przeciwieñstwie do reklamy nie musisz p³aciæ za ka¿dy dzieñumiejscowienia banera.Twój baner znajdzie siê na stronach o podobnej tematyce.Jest to praktyczniedarmowa reklama poniewa¿ p³aci siê tylko za osi¹gniête wyniki.Nawi¹zujesz d³ugoterminowe kontakty ze wspó³pracownikami i klientami, a tak¿epoznajesz serwisy poœwiêcone tej samej tematyce.To buduje wy¿sz¹ œwiadomoœæi mo¿liwoœci wspó³pracy i rozwoju.Ryzyko pora¿ki jest niewielkie poniewa¿ jest to marketing oparty na wynikach.To Ty decydujesz, które strony s¹ odpowiednie i wyra¿asz zgodê na przyst¹pieniedo twojego programu.Dziêki po³¹czeniom w formie banerów ze stron tematycznie zwi¹zanych z tob¹uzyskujesz wzrost wskaŸnika link popularity, a co za tym idzie wzrostw rankingach wyszukiwarek.Pojawia siê mo¿liwoœæ promocji twojej domeny w serwisach zamieszczaj¹cychinformacje na temat programów asocjacyjnych.Tych serwisów jest tysi¹cei zamieszczenie tam informacji o swoim programie mo¿e zwiêkszyæ wspó³czynniklink popularity.Te po³¹czenia nie s¹ oczywiœcie zaliczane do wartoœciowych dlaTwojej strony, ale du¿a ich iloœæ mo¿e wp³yn¹æ na ranking.Informacja i ³¹cze do twojej strony pojawi¹ siê z pewnoœci¹ na wielu stronachopisuj¹cych metody zarabiania w Internecie.Udowodnij, ¿e wyp³acasz regularnieprowizje swoim wspó³pracownikom, a bêdziesz polecany przez wszystkie tego typustrony.Badania Forrester Research na temat programów asocjacyjnych udowadniaj¹ ichskutecznoœæ.Forrester ocenia, ¿e w roku 2004 a¿ 54% wydatków na dzia³aniamarketingowe w Internecie wydawane bêdzie na dzia³ania marketingu opartego nawynikach.Poni¿sze porównanie wskazuje na wyraŸn¹ rozbie¿noœæ pomiêdzy efektywnoœci¹,a popularnoœci¹ stosowanych narzêdzi marketingowych w obecnych czasach.Œwiadczy to o nieœwiadomoœci i niezrozumieniu zasad dzia³aj¹cych w marketinguonline.Podobnie sytuacja wygl¹da w przypadku banerów, których cel jest równie¿mylnie okreœlany, ale o tym ju¿ wspomnia³em w rozdziale 4.Tabela 12.Efektywnoœæ, a popularnoœæ ró¿nych narzêdzi marketingowychw Internecie.PozycjaNarzêdzie MarketingowePopularnoœæEfektywnoœæ1programy asocjacyjne17%4.32e-mail do klientów77%4.33public relations45%4.14telewizja30%4.05outdoor17%3.76e-mail (opt-in)23%3.57magazyny34%3.48radio32%3.49poczta bezpoœrednia30%3.410sponsoring34%3.311guziki55%3.212banery89%2.813prasa32%2.6Ÿród³o: Forrester Research (www.forrester.com) [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •