[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nale¿y staraæ siê unikn¹æproblemu „brakuj¹cego portu”.(Byæ mo¿e na pewnym etapie rozwoju instalacjanowego wêz³a sieciowego wymusi zakup drogiego serwera szafkowego lub rozbudowêsystemu okablowania.) Zale¿nie od rodzaju produktu, skalowalnoœæ mo¿e dotyczyæmocy, pojemnoœci lub mo¿liwoœci rozszerzeñ.* Mo¿liwoœæ aktualizacji.Skalowanie dotyczy pojemnoœci systemu, a mo¿liwoœciaktualizacji okreœlaj¹ zdolnoœæ dostosowania siê do nowych standardów.Czydostawca bêdzie pod rêk¹, gdy zajdzie potrzeba aktualizacji oprogramowania luboprogramowania wbudowanego (firmware)? Jakich nak³adów wymaga procesaktualizacji? Z punktu widzenia mo¿liwoœci aktualizacji wa¿n¹ cech¹ jestobecnoœæ programowalnej pamiêci sta³ej (EPROM).* Niezawodnoœæ.Nikt w sieciowym biznesie nie ma czasu na czasoch³onne studia wcelu dowiedzenia d³ugotrwa³ej niezawodnoœci poszczególnych produktów.Trzynajlepsze wskaŸniki niezawodnoœci to: w³asne doœwiadczenie, opinie osób godnychzaufania i renoma producenta.Mo¿na te¿ zastosowaæ dwa kryteria oparte nadanych producenta; pierwszy to wskaŸnik œredniego czasu pomiêdzy awariami (MeanTime Between Failure – MTBF) podawany dla urz¹dzeñ, drugi to posiadanie przezproducenta certyfikatów ISO.Miêdzynarodowa Organizacja Normalizacyjnaopracowa³a zestaw standardów, nale¿¹cych do rodziny ISO 9000, które dotycz¹zapewnienia jakoœci, organizacji produkcji, testowania produktów.Zarównocertyfikat ISO, jak i okreœlanie wskaŸnika MTBF doœæ znacznie zwiêkszaj¹ kosztyprodukcji, ale s¹ u¿ytecznym wskaŸnikiem niezawodnoœci.* Dostêpnoœæ.Ca³kowity koszt u¿ytkowania systemu komputerowego (Total Cost ofOwnership – TCO) to znacznie wiêcej ni¿ tylko koszt zakupu i instalacji.Kosztu¿ytkowania obejmuje szkolenia, konserwacjê i wydatki na wartoœciniematerialne, na przyk³ad aktualizacjê oprogramowania.Instalacja,konfiguracja i konserwacja produktów sieciowych wymaga wiele czasu i wysi³kuintelektualnego.Jeœli nie mamy firmy, której mo¿na by zleciæ te zadania,najlepiej pomyœleæ o solidnym szkoleniu.G³Ã³wni dostawcy oferuj¹ ró¿ne typyszkoleñ u klienta lub we w³asnych oœrodkach szkoleniowych.Trzeba siê liczyæ zop³atami rzêdu nawet 2 000 z³ za dzieñ, nie licz¹c kosztów delegacji.Wiêkszoœædostawców oferuje szkolenia u klienta.Opcjonalne rozszerzenia gwarancji ró¿ni¹ siê funkcjami i cen¹.Przed zakupemwszelkich wa¿nych elementów sieciowych nale¿y dok³adnie oszacowaæ prawdziwykoszt gwarancji i serwisu technicznego, które nie daj¹ realnego,d³ugoterminowego wsparcia.Dobr¹ wiadomoœci¹ jest to, ¿e do wyboru jest mnóstwo opcji.Dalsze rozdzia³yzosta³y napisane z myœl¹ o tym, aby pomóc Czytelnikowi opcje te uporz¹dkowaæ idokonaæ jak najlepszego wyboru.Wiêcej informacji na temat kosztów u¿ytkowania systemu mo¿na znaleŸæ wpodrozdziale „Niskie koszty TCO” w rozdziale 17 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •