[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.[75]Biblia:„Potem rzek³ Bóg: To bêdzie znakiem przymierza, które Ja ustana-wiam miêdzy mn¹ a miêdzy wami i miêdzy ka¿d¹ istot¹ ¿yj¹c¹, która55jest z wami, po wieczne czasy".(I Moj¿.9, 12)W Popol Vuh (Czêœæ IV, Rozdzia³ V) napisano:„To bêdzie pami¹tka, któr¹ wam zostawiam.To bêdzie wasza potêga.¯egnam siê pe³en smutku — doda³.Wtedy zostawi³ znak swegoistnienia [.]".[75]Biblia:„Wtedy zwi¹zano tych mê¿Ã³w w ich p³aszczach, tunikach, czapkachi w pozosta³ych ubraniach i wrzucono do wnêtrza rozpalonego piecaognistego".(Dañ.3, 21)Popol Vuh (Czêœæ II, Rozdzia³ X):„Potem wst¹pili w ogieñ w Domu Ognia, gdzie by³ tylko ogieñ, ale niesp³onêli.Pali³y siê tylko wêgle i drwa.I tak samo gdy nasta³ œwit, bylicali.Ale pragnieniem [Panów Xibalba] by³o, aby umarli tam, w tymdomu, do którego weszli.Jednak¿e nie sta³o siê tak i przerazi³o towielce Panów Xibalba".[75]W Ameryce Œrodkowej mo¿na znaleŸæ nawet opis biblijnego potopui inne opowieœci ze Starego Œwiata:„Tak poszli na dno: zala³a ich woda, zamienili siê w ryby.Nieborunê³o, jednego dnia poszli na dno [.]".Kto czyta³ Bibliê, pamiêta, ¿e Noe po szczêœliwym przetrwaniupotopu wyszed³ z arki, zbudowa³ o³tarz i z³o¿y³ ofiarê ca³opaln¹:„I poczu³ Pan mi³¹ woñ [.]".(I Moj¿.8, 21)Opis meksykañski niewiele ró¿ni siê od biblijnego:„I spojrzeli bogowie, ta z gwiezdn¹ szat¹, ten bogaty w gwiazdy.Rzekli: Któ¿ tam coœ pali? Któ¿ okadza niebo? A na to zst¹pi³z nieba On, którego poddanymi jesteœmy my Tezcatlipoca".Kolumbijscy Indianie Kagaba opowiadaj¹:„Teraz wszyscy Ÿli zginêli, a kap³ani, starsi bracia, wszyscy zst¹piliz nieba".[77]Prawie identyczne s³owa, równie¿ zwi¹zane z potopem mo¿naprzeczytaæ w starobabiloñskiej liœcie królów WB 444:„Kiedy potop ju¿ odszed³, królestwo na powrót zst¹pi³o z nieba".[78]A w eposie Gilgamesz, spisanym w 2600 r.prz.Chr.z jeszcze starszychŸróde³, Utanapisztim, któremu uda³o siê przetrwaæ potop, rozpaladymn¹ ofiarê z cedrów i mirry:„Zw¹chali zapach bogowie.[.] Wiêc jako muchy siê zlec¹, jakomuchy obsiêd¹ ofiarniczy stos".[79]Równolegle z innymi œwiêtymi przekazami równie¿ Popol Vuhopowiada o wybrañcach, których uprowadzono do nieba.To, co we-d³ug Biblii przytrafi³o siê prorokom Henochowi i Eliaszowi, prze¿yliw œwiecie Majów inni uprzywilejowani:56„To by³o ich po¿egnanie.Nad wysokoœci¹ góry Hacawitz zniknêli.Nie pogrzeba³y ich ¿ony ni dzieci, nikt nie widzia³ ich odejœcia".[75]Mo¿na argumentowaæ, ¿e historyjkê o Noem i arce oraz o wonnejofierze podszepnêli Indianom Hiszpanie.Tylko trudno bêdzie w touwierzyæ.Pierwotna wersja Popol Vuh istnia³a na d³ugo przed pojawie-niem siê w Ameryce Œrodkowej Hiszpanów.A paralele z eposemo Gilgameszu nie mog³y w ¿adnym razie wyjœæ od nich.Dwanaœcieglinianych tabliczek, na których tekst ten spisano, odkryto dopierow po³owie minionego stulecia w trakcie prac wykopaliskowych nalewym brzegu Tygrysu.Hiszpañscy najeŸdŸcy i mnisi nie mieli o tymzielonego pojêcia.Ale stare nonsensy nadal maj¹ siê dobrze.Kto porozwozi³ po œwie-cie, na d³ugo przed ¿eglarzami, ró¿ne roœliny uprawne? Sk¹d wziê³y siêpodobieñstwa treœci przekazów? Dlaczego wszêdzie opowiada siêo lataj¹cych bogach, o krzewicielach kultury, nauczycielach i potê¿nychistotach, zstêpuj¹cych na ziemiê w dymie i w ogniu — dr¿y wówczasziemia i rozlega siê przeraŸliwy ha³as? Dlaczego we wszystkich wiêk-szych eposach mo¿na znaleŸæ opisy wybrañców, którym dane by³o"wznieœæ siê" wraz z bogami? I dlaczego wszyscy ci krzewiciele kultu-ry s¹ tak ludzcy — mimo respektu, jaki ich otacza³, i mimo czarów,jakie czynili?Zawsze siê cieszê, kiedy — bez mojego udzia³u — inni zabieraj¹ siê dopracy i zadaj¹ kardynalne pytania dotycz¹ce historii rodzaju ludzkiego,bo nie zadowalaj¹ ich odpowiedzi dotychczasowe.Takim cz³owiekiemjest miêdzy innymi Joseph Blumrich, in¿ynier NASA, który opieraj¹csiê na „wizjach" proroka Ezechiela odkry³ nowe technologie, dezak-tualizuj¹c tym samym dotychczasowe interpretacje biblijne.Efektemby³ projekt przedstawiony w ksi¹¿ce Statki kosmiczne Ezechiela [80].Koleg¹ Blumricha jest Hans Herbert Beier, g³Ã³wny in¿ynier jednegoz wielkich niemieckich przedsiêbiorstw.Beier odtworzy³ „œwi¹tyniê",opisan¹ w Biblii przez Ezechiela.„Œwi¹tynia" okaza³a siê stacj¹diagnostyczno-naprawcz¹ aparatu lataj¹cego [81].Dr Wolfgang Yolkrodt, trzeci z tej paczki, by³ przez wiele lat kie-rownikiem technicznym wydzia³u badawczego Œiemensa [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •