[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.,„Publikowanie filmów Flasha”).W panelu HTML okna Publish Settings wybierzszablon Flash with FSCommand.Kliknij OK, aby zamkn¹æ okno Publish Settings.Wybierz polecenie File/Publish, aby wyeksportowaæ plik.SWF oraz dokumentHTML.Nastêpnym etapem naszej pracy bêdzie przeanalizowanie kodu wygenerowanegoautomatycznie przez szablon HTML.Konieczne bêdzie wprowadzenie w nim pewnychmodyfikacji, które sprawi¹, ¿e akcje FSCommand zaczn¹ wspó³dzia³aæ ze skryptemJavaScript zgodnie z naszymi oczekiwaniami.UwagaMo¿esz zauwa¿yæ, ¿e w filmie countdown.fla zosta³y ju¿ dodane w kilku ujêciachkluczowych akcje FSCommand.Maj¹ one zagwarantowaæ, ¿e kolor t³a pozostaniespójny z innymi elementami strony, niezale¿nie od tego, jak przebiegaodtwarzanie filmu.Uruchamianie skryptu JavaScript w filmie FlashaChocia¿ szablon Flash with FSCommand utworzy³ wiêkszoœæ kodu JavaScript zacCiebie, nie wykona³ on automatycznego mapowania poleceñ i argumentów naodpowiednie funkcje JavaScript.W tym podrozdziale zmodyfikujemy kod JavaScriptw taki sposób, ¿e bêdzie on dzia³a³ w przegl¹darce internetowej.Poni¿ejznajduje siê listing kodu wygenerowanego przez Flasha 5 wraz ze wspomnianymimodyfikacjami.UwagaLinie zawieraj¹ce znak gwiazdki (*) s¹ liniami nie wygenerowanymi automatycznieprzez Flasha.Pamiêtaj te¿, ¿e znak Ø oznacza kontynuacjê danej linii kodu wnastêpnym wierszu i nie nale¿y go wprowadzaæ do dokumentu HTML.1.2.14.Poni¿ej objaœniamy, linia po linii, kod zawarty w skrypcie:.1.Ten znacznik HTML inicjalizuje skrypt napisany w jêzyku JavaScript.2.Ten ci¹g znaków oznacza standardowo zapisany komentarz HTML.Wprowadzaj¹c gopo znaczniku , sprawisz, ¿e przegl¹darki nie obs³uguj¹ce JavaScriptzignoruj¹ ten kod.Jeœli nie umieœcisz tego ci¹gu, przegl¹darki tekstowe, takiejak na przyk³ad Lynx, wyœwietl¹ kod JavaScript jako zwyk³y tekst.3.Zmienna odpowiadaj¹ca wykryciu w systemie przegl¹darki Internet Explorer —st¹d jej nazwa.4.Dodaliœmy tê liniê kodu, aby zadeklarowaæ zmienn¹ o nazwie stringFlash.Jejwartoœæ jest obecnie pusta, co zosta³o okreœlone par¹ cudzys³owów nieotaczaj¹cych ¿adnego tekstu.Zmienna ta jest potrzebna, aby argumenty akcjiFSCommand mog³y zostaæ przekazane funkcjom JavaScript w przegl¹darkach Netscapei Internet Explorer.5.Komentarz, który informuje nas o tym, ¿e nastêpuj¹cy po nim kod JavaScriptopracowano w celu pobrania poleceñ z akcji FSCommand filmu Flasha.6.Pierwsza funkcja skryptu — nawi¹zuje ona komunikacjê z filmem Flasha.Wnazwie funkcji zawierana jest wartoœæ atrybutu NAME w znaczniku (lubwartoœæ atrybutu ID ze znacznika ), po której nastêpuje znakpodkreœlenia i ci¹g DoFSCommand(command, args) {.W tym przyk³adzie nazwa filmu(i wartoœæ atrybutu NAME) to countdown.Zwróæ uwagê na to, ¿e polecenia iargumenty zdefiniowane we Flashu s¹ przekazywane do tej funkcji zgodnie zdeklaracj¹ (command,args), czyli najpierw polecenia, póŸniej argumenty.7.Jest to przydatna, opcjonalna zmienna, któr¹ tworzy szablon Flash withFSCommand.Co ciekawe, nie jest ona potrzebna, dopóki nie odwo³ujesz siê domodeli dokumentów ró¿ni¹cych siê w przegl¹darkach Internet Explorer i Netscape.Zamiast testowaæ i jedn¹, i drug¹ przegl¹darkê, mo¿esz wstawiæ zmienn¹countdownObj w kodzie JavaScript.W tym przyk³adzie nie jest to jednakwymagane.8.Kod definiuj¹cy wartoœæ zmiennej stringFlash, która zosta³a zadeklarowana wlinii 4.Wartoœæ ta odpowiada argumentom (args) okreœlonym w akcji FSCommand.Poniewa¿ pocz¹tkowo ci¹g znaków stringFlash by³ pusty (””), obecnie jest onidentyczny jak argument akcji Flasha.W przypadku Internet Explorera kod tennie jest niezbêdny, jednak Netscape nie potrafi pobieraæ argumentówbezpoœrednio z Flasha bez tej linii kodu.9.Porównanie polecenia (command) z Flasha i ci¹gu znaków changeBgColor.Jeœlis¹ one identyczne, JavaScript wykona kod zapisany po instrukcji warunkowej if [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •