[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxWire!cosahedronauxSolidOctahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adniaRysuje jednolity oœmioœcian.void auxSolidOctahedron(GLdouble radius);89Rozdzia³ 3.* Nauka OpenGL z u¿yciem biblioteki AUXOpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje jednolity oœmioœcian foremny ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych(O, O, 0).Œcianki oœmioœcianu s¹ trójk¹tami równobocznymi.U¿ywana g³Ã³wniedemonstracji.GLdouble: Promieñ oœmioœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXSOLID na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxWireOctahedronauxSolidSpherePrzeznaczenie Plik naglówkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje jednolit¹ kulê.void auxSolidSphere(GLdouble radius);Rysuje jednolit¹ kulê ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O, 0).U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ kuli.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXSOLID na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxWireSphereauxSolidTeapotPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradius Zwracana wartoœæRysuje jednolity imbryk do herbaty.void auxSolidTeapot(GLdouble radius);Rysuje jednolity imbryk do herbaty ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych(O, O, 0).U¿ywana g³Ã³wnie demonstracji.Gldouble: Promieñ imbryka (w przybli¿eniu).Brak.90Czêœæ l * Wprowadzenie do OpenGLPrzyk³ad Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXSOLID na p³ytce CD-ROM, w folderze tegorozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzeniawszystkich predefiniowanych jednolitych obiektów z biblioteki AUX.Patrz tak¿e auxWireTeapotPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eauxSolidTetrahedronRysuje jednolity czworoœcian foremny.void auxSolidTetrahedron(GLdouble radius);Rysuje jednolity czworoœcian foremny ze œrodkiem w uk³adu wspó³rzêdnych (O, O,0).Œcianki czworoœcianu s¹ trójk¹tami równobocznymi.U¿ywana g³Ã³wnie dodemonstracji.GLdouble: Promieñ oœmioœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXSOLID na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxWireTetrahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisauxSolidTorusRysuje jednolity torus (dêtkê).void auxSolidTorus(GLdouble innerRadius, GLdouble outerRadius);Parametry innerRadius outerRadiusZwracana wartoœæPrzyk³adPatrz tak¿eRysuje jednolity torus ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O, 0).Torus ma kszta³t dêtki.Promieñ wewnêtrzny to promieñ dêtki, zaœ promieñzewnêtrzny to promieñ ko³a.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Wewnêtrzny promieñ torusa.GLdouble: Zewnêtrzny promieñ torusa.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXSOLID na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxWireTorus91Rozdzia³ 3.* Nauka OpenGL z u¿yciem biblioteki AUXauxSwapBuffersPrzeznaczeniePlik nag³Ã³wkowySk³adniaOpisZwracana wartoœæ Przyk³ad Patrz tak¿ePrzerzuca rysunek z niewidocznego bufora do okna podczas rysowania z podwójnymbuforowaniem.void auxSwapBuffers(void);Ta funkcja jest u¿ywana przy rysowaniu i animacji z wykorzystaniem podwójnegobuforowania.Wywo³anie funkcji powoduje przerzucenie sceny tworzonej wniewidocznym buforze do okna.Brak.Przyk³ad BOUNCE2 w tym rozdziale.aux!nitDisplayMode, aux!dleFuncauxWireBoxPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametrywidthheightdepthZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy prostopad³oœcian.void auxWireBox(GLdouble width, GLdouble height, GLdouble depth);Rysuje szkieletowy prostopad³oœcian ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych(O, O, 0).Alternatywn¹ form¹ tej funkcji jest auxWireCube.U¿ywana g³Ã³wnie dodemonstracji.GLdouble: Szerokoœæ prostopad³oœcianu.GLdouble: Wysokoœæ prostopad³oœcianu.GLdouble: G³êbokoœæ prostopad³oœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidBox, auxWireCubeauxWireConePrzeznaczenie Rysuje szkieletowy sto¿ek.Plik nag³Ã³wkowySk³adnia void auxWireCone(GLdouble radius, GLdouble height);92Czêœæ l * Wprowadzenie do OpenGLOpisParametryradiusheightZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy sto¿ek ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O, 0).U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ podstawy sto¿ka.GLdouble: Wysokoœæ sto¿ka.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidConeauxWireCubePrzeznaczeniePlik nag³Ã³wkowy Sk³adniaOpisParametrywidthZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy szeœcian.void auxWireCube(GLdouble width);Rysuje szkieletowy szeœcian ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O,0).Alternatywna forma funkcji auxWireBox U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: D³ugoœæ krawêdzi szeœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidCube, auxWireBoxauxWireCylinderPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisRysuje szkieletowy cylinder.void auxWireCylinder(GLdouble radius, GLdouble height);Rysuje szkieletowy cylinder ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O,0).U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.93Rozdzia³ 3.+ Nauka OpenGL z u¿yciem biblioteki AUXParametryradiusheightZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eGLdouble: Promieñ podstawy cylindra.GLdouble: Wysokoœæ cylindra.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefmiowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidCylinderauxWireDodecahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy dwunastoœcian.void auxWireDodecahedron(GLdouble radius);Rysuje szkieletowy dwunastoœcian foremny ze œrodkiem w centrum uk³aduwspó³rzêdnych (O, O, 0).Œcianki dwunastoœcianu s¹ piêciok¹tami foremnymi.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ dwunastoœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefmiowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidDodecahedronauxWirelcosahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradius Zwracana wartoœæRysuje szkieletowy dwudziestoœcian.void auxWire!cosahedron(GLdouble radius);Rysuje szkieletowy dwudziestoœcian foremny ze œrodkiem w centrum uk³aduwspó³rzêdnych (O, O, 0).Œcianki dwudziestoœcianu s¹ trójk¹tami równobocznymi.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ dwudziestoœcianu.Brak
[ Pobierz całość w formacie PDF ]