[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Rodzicê zabrali dziecko z przedszkola.Silnie negatywistyczna postawa wobec przedszkola okaza³a siê bardzo utrwalona.Na stwierdzenie, ¿e jest du¿¹ dziewczynk¹, reagowa³a: "Ale ja nie pójdê doprzedszkola".Nie chcia³a s³uchaæ piosenek o przedszkolu (wy³¹cza³a radio),patrzeæ przez okno, przez które by³o widaæ budynek przedszkola.W wieku 4;5 latdziewczynka przez okres tygodnia chodzi³a z matk¹ do przedszkola, gdziepomaga³a w przygotowaniu nowegu budynku do u¿ytku.Zaznajomi³a siê wówczas zdzieæmi i wychowawczyni¹, co prze³ama³o jej niechêæ do przedszkola.Wprzedszkolu by³a jednak ma³o aktywna, ca³y czas wpatrywa³a siê w drzwi, stawa³aprzy oknie i p³aka³a.Wszystkie rysunki dziecka by³y bardzo malutkie, rysowanecienk¹ kresk¹, przy brzegu kartki.Rozwój umys³owy prawid³owy (inteligencjaprzeciêtna).r rr=.~._ W r>BIBLIOGRAFIABogdanowicz M.Leworêcznoœæ u dzieci.Warszawa 1989 WSiPBogdanowicz M.Metoda dobrego startu w pracy z dzieæmi w wieku od.5 ~1 10 lat.Warszawa 1985 WSiPBogdanowicz M.Trudnoœci w pisaniu u dzieci.Gdañsk 1983 UGCh³opkiewicz M.Osobowoœæ dzieci i m³odzie¿y - rozwój i patologia.Wyci.::Warszawa 1987 WSiPCh³opkiewicz M.Zaburzenia dynamiki procesów nerwowych u dzieci zaharnewanych wœwietle analizy behavioralnej.Zeszyty Naukowe.Warszawa 197:, UWnr7Ch³opkiewicz M.Zaburzenia zachowania jako wyraz patologii osobowoœci, ZeszytyNaukowe.Warszawa 1975 UW nr 7Ga³kowski T.Dzieci specjalnej troski.Warszawa 1979 "Wiedza Powszechna"Kaczmarek L.Nasze dziecko uczy siê mowy.LublW 1988 Wydawnictwo I,~; helskieKostrzewski J.Podstawy wspó³czesnej diagnostyki psychologiczno-klinic~r~jniedorozwoju umystowego dzieci.W: Z zagadnieñ psychologii dziecka umys³owoupoœledzonego bod red.J.Kostrzew5kiego).Warszawa 1978 P ~VNLuria A.Podstawy neuropsychologii.Warszawa 1976 PZWLlrletody pedagogiki specjalnej.Red.N, G.Haring, R.L.Schiefelbusch.Warszawa 1973 PWNE Nartowska H.Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo, Warszawa 1972 PZWS NartowskaH.OpóŸnienia i dysharmonie rozwoju dziecka.Warszawa 1980 WS:P Nartowska H.Ró¿nice indywidualne czg zaburzenia rozwoju dziecka pr.eclszkolnego.Wyd.2.Warszawa 19H6 WSiPNartowska H.Wychowanie dziecka rtadpobudl¿wego.Warszawa 1976 "NaszaKsiêgarnia"r Obuchowska I.Dynamika nerwic.Warszawa 1976 PWNProgram pracy wychowawczo-dydaktycznej w ogniskactz przedszkolnych(przggotowawczych) MOiW.Warszawa 1972 PZWS' Przetacznikowa M., Makie³³o-Jarla G.Psychologia wychowawcza, spo³eczna ikliniczna.Warszawa 1977 WSiPPrzetacznikowa M., Susu³owska M.Wybrane zagadnienia psychologiikliniczno-wychowawczej dzieci i m³odzie¿y.W: Psychologia kliniczna (pod red.A.Lewickiego).Warszawa 1972 PWNPsbchologia (pod red.T.Tomaszewskiego).Warszawa 1975 PWN Psychologiakliniczna (pod red.A.Lewickiego).Warszawa 1969 PWN261t'sychologia rozwojowa dzieci i m³odzie¿y (pod red.M.Gebrowskiej).Warszawa1976 PWNReykowski J., Kochañska G.Szkice z teorii osobowoœci.Warszawa 1980 "WiedzaPowszechna"Sanocki W.Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej.Gdañsk 1978 UGSpionek H.Psychologiczna analiza trudnoœci i niepowodzeñ szkolnych.Warszawa1970 PZWSSpionek H.Zaburzenia pspchoructcowego rozwoju dziecka.Warszawa 1965 PWNSpionek H.Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne.Warszawa 1973PWNStudia z psychologii klinicznej dziecka (pod red.M.Koœcielskiej).Warszawa1988 WSiPSzewczuk W.Psychologia.Warszawa 1990 WSiPZiemska D'I.Postawy rodzicielskie i ich wptpw na osobowoœæ dziecka.W: Rndzinai dziecko (pod red.M.Ziemskiej).Warszawa 1979 PWNWstêpI.Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka.1.Zarys historiipsychologii klinicznej., , ,2.Przedmiot, zadania i podstawowe pojêcia psychologii klinicznej3.Miejsce psychologii klinicznej dziecka wœród innych ga³êzi psy·cholagii iinnych dyscyplin naukowych.,.dziecka.,., ,.,.4.Metody diagnostyczne w psychologiiklinicznej dzieckau.Problematyka zaburzeñ rozwoju psychoruchowegu1.Rozwój psychoruchowy dziecka - podstawowe pojêcia.i n_o~~~.rozwoju2.Zaburzenia rozwoju psychoruchowego.,.3.Problemy diagnozy, terapii i profilaktyki w psychoŸagii kllzl:czn;·III.Przyczyny zaburzeñ rozwoju psychoruchowego dzieclza1.Biologiczne przyczyny zaburzeñ rozwoju psychoruchowego dziecka.2.Spo³eczne przyczyny zaburzeñ rozwoju psychoruc.:owego dziecka.3.Patomechanizm zaburzeñ rozwoju psychoruchowegoIV.Globalne zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka 1.Upoœledzenieumys³owe.,.,., 2.Inteligencja ni¿sza ni¿ przeciêtna.,3.Postêpowanie korekcyjno-wychowawcze ,., ,V.Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego - procesów w-ykona~x ezycb u dzieci.,., , , ,.,1.Motoryka i jej zaburzenia.,.,.,.:1 2.Lateralizacja ijej zaburzenia., , _ ,., , , ,.;figVI.Parcjalne zaburzenia rozwoju niektórych procesów orientacyjno-poznawczych udzieci., ,.143 1.Percepcja wzrokowa i zaburzenia jejrozwoju.143 2.Percepcja s³uchowa i zaburzenia jej rozwoju.1512633.llIowa i jej zaburzenia.1 U!: 4.Zaburzeniaprocesów instrumentalnych, a trudnoœci w czytaniu.16t~VII.Parcjalne zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych u dzieci l i i 1.Procesy emocjonalne i zaburzenia nerwicowe.17'.2.Procesymotywacyjne i zaburzenia motywacji.20'~ 3.Procesyneurodynamiczne i zaburzenia dynamiki procesów nerwowych 21~~VIII.Zaburzenia rozwoju osobowoœci dziecka.2z'.1.Rozwójosobowoœci dziecka.22tv 2.Zaburzenia rozwoju osobowoœcidziecka.23 ~ 3.Metody badania osobowoœci dziecka.-.2:3'r 4.Postêpowanie korekcyjno-wychowawcze.2~1nPos³owie.21:~.Wyja.§nienie wybranychterminów.'' I Opisy przypadków.21~ Bibliografia._tin [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •