[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dlakogoœ o nie wytrenowanej pamiêci zapamiêtanie w kolejnoœci i na wyrywki 26 kartte¿ bêdzie graniczyæ z niemo¿liwoœci¹.Skoro jesteœmy przy krótszych demonstracjach – oto jedna z najbardziejefektownych, a zarazem naj³atwiejszych sztuczek.Nazywa siê "brakuj¹ca karta".Prosisz, aby od³o¿ono do pude³ka 5, 6 kart z talii, po czym ktoœ w umiarkowanymtempie wymienia wszystkie pozosta³e.Kiedy skoñczy, Ty mówisz jakich kartbrakuje.Napisa³em, ¿e to bardzo ³atwe i tak jest w rzeczywistoœci.Oto, co trzebazrobiæ: gdy tylko us³yszysz pierwsz¹ kartê, wywo³aj obraz jej zak³adki i jakoœj¹ "okalecz", zepsuj! Np.4 kier, ser – zobacz, ¿e jest zgni³y, nadpsuty ijedz¹ go robaki.Jeœli to 5 karo, zobacz kulej¹cego Dyla.Król karo? Dwór siêpali, albo przewraca, jak domek z kart.To wszystko.Nie zastanawiaj siê nadskojarzeniami, zobacz przez u³amek sekundy pierwsze, jakie Ci przyjdzie dog³owy i czekaj na nastêpn¹ kartê.Idzie to szybko dlatego, ¿e nie zawracaszsobie g³owy numerami.Zak³adki liczb nie s¹ Ci tu w ogóle potrzebne.To jakszybko ktoœ ma Ci wymieniaæ i pokazywaæ karty, zale¿y oczywiœcie od wprawy.Zapewniam, ¿e po kilkunastu æwiczeniach bêdziesz mia³ "obraz" karty w g³owie,na samo has³o, zanim j¹ jeszcze zobaczysz.Teraz – kiedy pokazano Ci ju¿ ca³¹ taliê – przebiegnij w myœlach zak³adki dlawszystkich 52 kart, najlepiej od asa do króla dla ka¿dego koloru.Kiedynapotkasz obraz nie zniekszta³cony, nie uszkodzony, wiesz, ¿e takiej karty wtalii nie by³o.Np.zaczynasz od kierów.Sad – po³amany, San – brudny,zanieczyszczony, Sam – wybuchaj¹ca w powietrzu rakieta, Ser – nadgni³y, Sól –nie widzisz nic z³ego w solniczce pe³nej soli.Aha – od³o¿yli 5 kier! Niezniekszta³cone obrazy zobaczysz bardzo wyraŸnie, nie do pomylenia.Wystarczyjedna próba, aby siê o tym przekonaæ.Radzê sprawdzaæ karty kolorami wed³ug sta³ego porz¹dku, np.: ¯o³êdŸ, Wino,Serca (Czerwieñ) i Dzwonek; mo¿e byæ inny, wa¿ne, aby go nie zmieniaæ.Jastosujê ten w³asnie porz¹dek, gdy¿ ³atwo zapamiêta³em go dziêki skojarzeniu:¯aby W S¹Dzie.Chcê jeszcze zaznaczyæ, ¿e iloœæ odk³adanych kart nie ma w tej sztuczce ¿adnegoznaczenia, mo¿e byæ to nawet po³owa talii (bryd¿ystów zaciekawi pewnie 13kart).Z doœwiadczeñ po moich wystêpach wiem, ¿e to, o czym ludzie mówi¹ najczêœciej,mo¿e z wyj¹tkiem zapamiêtywania twarzy i nazwisk, to w³aœnie sztuczki zkartami, które bardzo dzia³aj¹ na wyobraŸniê, niezale¿nie, czy ktoœ gra wkarty, czy nie.Jestem pewny, ¿e doczyta³eœ do tego miejsca nie ucz¹c siê jeszcze ¿adnej"karcianej" zak³adki na pamiêæ.Teraz, skoro ju¿ wiesz do czego s³u¿¹, mo¿eszsiê wzi¹æ do roboty.A przy okazji, czy przysz³o Ci do g³owy, jak "brakuj¹c¹kartê" mo¿na wykorzystaæ w takich grach jak bryd¿, Pinochle, Cosins i inne, wktórych warto wiedzieæ, jaka karta zesz³a, a jaka nie? W razie czego jednakmnie do tego nie mieszaj.W kolejnych rozdzia³ach opiszê kolejne zabawy i æwiczenia z kartami; teraztylko jedna uwaga.Gdybyœ chcia³ zapamiêtaæ jedynie sam¹ kolejnoœæ kart wtalii, mo¿esz to zrobiæ bardzo szybko przy u¿yciu £MS.Po prostu, widz¹c karty³¹czysz ich kolejne zak³adki jedn¹ po drugiej.Oczywiœcie, przy tej metodzienie wymienisz ich na wyrywki.I jeszcze jedna uwaga: dla efektu koñcowego nie ma znaczenia, czy ktoœ mówijak¹ kartê widzi, czy Ci j¹ pokazuje.Zapamiêtasz j¹ w obu przypadkach, chocia¿wywrzesz wiêksze wra¿enie, jeœli na karty nie patrzysz.Kiedy nauczysz siê wszystkich zak³adek, mo¿esz æwiczyæ sam, z w³asn¹ tali¹.Potasuj karty i wyk³adaj je koszulkami do do³u, wymieniaj¹c kolejne zak³adki nag³os lub w myœli.Jeœli uda Ci siê zrobiæ to w miarê szybko, mo¿esz uznaæ, ¿eznasz je w wystarczaj¹cym stopniu.Mo¿esz teraz sprawdziæ nowo nabyteumiejêtnoœci i wróciæ do testu nr 4 w rozdziale 3.Myœlê, ¿e uzyskany wyniksprawi Ci naprawdê du¿¹ przyjemnoœæ.11Rozdzia³ 11Jak zapamiêtaæ liczby wielocyfrowe.Wiêc inspektor szlaku wezwa³ maszynistê do kancelarii i mówi: "Naszesnastym torze jest lokomotywa numer 4268.Ja wiem, ¿e pan nie ma dobrejpamiêci do liczb, a gdy siê panu jak¹ liczbê wypisze na kartce, to pan kartkêgubi.Skoro wiêc ma pan tak¹ s³ab¹ pamiêæ do liczb, to proszê uwa¿aæ, a ja panudowiodê, ¿e to bardzo ³atwo zapamiêtaæ sobie jak¹kolwiek liczbê.Patrz pan:lokomotywa, któr¹ ma pan odstawiæ do £ysej nad £ab¹, ma numer 4268.Wiêcbacznoœæ: pierwsza liczba – czwórka, druga – dwójka.Mo¿esz pan ju¿ zapamiêtaæ42, to jest dwa razy dwa, o ile bierze siê rzecz od dwójki, albo te¿ mamy 4podzielone przez 2, równa siê dwom i znowu¿ masz pan 4 i 2 obok siebie [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •