[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.St¹d koncepcja poszukiwaniadoznañ to jest koncepcja oparta o potrzebê sensoryczn¹ o d¹¿enie do optymalnegosposobu stymulacji.Poniewa¿ je¿eli jest odpowiedni poziom stymulacji to czujêsiê dobrze.Poszukiwanie doznañ wyra¿a siê w poszukiwaniu ekscytacji (uprawianie niebezpiecznych sportów) i przygód.Teoria Rokeacha - uwa¿a on ¿e Ÿród³em motywacji jest niezadowolenie z siebiesamego.To jest teoria niezadowolenia z siebie samego lub dyssatysfakcji.Toniezadowolenie wyzwala pewne d¹¿enia.¯eby zrozumieæ dlaczego tak a nie inaczejsiê zachowujemy trzeba zrozumieæ jakie s¹ w nim elementy , które wyzwalaj¹poczucie zadowolenia z siebie.Niezadowolenie z siebie to efekt rozbie¿noœcisystemu poznawczego.System poznawczy to organizacja hierarchiczna.Wyra¿a ona 10 elementów które sk³adaj¹ siê na system poznawczy cz³owieka.Byzrozumieæ Ÿród³a dyssatysfakcji trzeba zrozumieæ miêdzy jakimi elementamiwystêpuje dysharmonia.Emocje to motywy, które powoduj¹ uruchomienie pewnych zachowañ, aktów, dzia³añ.Stany emocjonalne (nie bêd¹ kwesti¹ utrzymywania siê pewnych form percepcji,pewnych form zmian cielesnych) bêd¹ tak d³ugo trwa³y jak d³ugo bêdzie trwa³ask³onnoœæ do pewnego dzia³ania.Przy powstawaniu samego procesu emocjonalnegob.istotny udzia³ ma poznanie (procesy percepcji).Nie ma mo¿liwoœci dzia³ania,powstania motywacji jeœli nie bêdzie percepcji.Robert Lepper twierdzi, ¿e procesy percepcyjne musz¹ zaistnieæ, poniewa¿ daj¹szansê rozpoznania skutków dzia³ania lub rozpoznania rzeczywistoœci, która dajeszansê pojawienia siê pewnych aktów dzia³ania.Procesy percepcyjne s¹ b.istotne ale nie s¹ kluczowe dla powstania emocji.Emocja zale¿y od tego jakiedzia³ania zostan¹ wzbudzone w wyniku pojawienia siê pewnych form zak³Ã³cenia.Tateoria jest motywacyjn¹ teori¹ emocji ( motywacyjna teoria psychologiczna).Zrozumieæ emocje to zrozumieæ motywacjê a wiêc to jakie dzia³ania wyzwalaj¹pewne stany, które s¹ emocjami.16.METODY POMIARU EMOCJI (SPOSOBY ANALIZY DOŒWIADCZANIA I ŒWIADOMOŒCI EMOCJI;METODY OCENY DYSPOZYCJI EMOCJONALNYCH).DOKONYWANO POMIARÓWNEUROFIZJOLOGICZNYCH (AKCJÊ SERCA, TEMP.SKÓRY).Okaza³o siê, ¿e jest ogromne podobieñstwo w prze¿ywanych stanach wewnêtrznych.Osoby, którym podawano instrukcjê zaciœnij wargi, podnieœ brwi do góry,zaciœnij zêby mówi³y, ¿e doœwiadcza³y stanów wewnêtrznych b.podobnych np.jedna z osób jak otrzymywa³a te instrukcje mia³a wra¿enie jakby by³azagniewana, chocia¿ de facto nie czu³a w sobie gniewu.To by wskazywa³o na to,¿e stan ekspresji staje siê pewn¹ dyspozycj¹ do wyzwolenia stanu wewnêtrznego ite stany wew.s¹ b.podobne u wszystkich ludzi [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •