[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dosz³a do paranoi - ludzie zaczynaliwydawaæ po 6 tysiêcy z³otych i stawaæ siê w³aœcicielami "cyfrowej lustrzankidla Kowalskiego".Nie trzeba by³o czekaæ d³ugo na pierwsze zawodzenia - okaza³osiê, ¿e 300D niezgodny jest z powszechnymi wyobra¿eniami o cyfrowym aparaciefotograficznym - zdjêæ nie kadruje siê na wyœwietlaczu, nie nagrywa siê 300Dfilmów, ani nie mo¿na potraktowaæ go jak podrêcznego dyktafonu.Nawet jeœlipracuje siê na pe³nej automatyce, fotografie nie spe³niaj¹ pok³adanych w tym 7cudzie œwiata nadziei.I znów œwiat cyfrowych maniaków siê podzieli³ - profesjonaliœci i najbardziejzaawansowani fotoamatorzy wyra¿ali siê o "plastikowej zabawce* z przek¹sem, zjeszcze wiêksz¹ ironi¹ opisywali "kitowe" obiektywy i przedstawiali cenyporz¹dnych obiektywów zmieniaj¹cych 300D w aparat do przyjêcia.Drugi biegunstanowili ci, którzy gnani owczym pêdem wydali masê pieniêdzy na urz¹dzenie,które okaza³o siê zbyt trudne, by obs³ugiwaæ je jak dotychczas posiadanekompakty.Lansowana od kilku lat opinia, ¿e najlepszymi cyfrakami s¹ DSLR-y zbiera izbieraæ bêdzie swoje ¿niwo.Nie minê³o jeszcze dwa miesi¹ce od berliñskiejpremiery, a ju¿ zacz¹³ siê tworzyæ wtórny rynek 300D - jako ¿e og³upionych s¹jeszcze tysi¹ce, mo¿na swój chybiony zakup zbyæ bez specjalnej stratyfinansowej.Sytuacja taka by³a do przewidzenia i staæ siê tak musia³o, kiedypierwsza cyfrowa lustrzanka sta³a siê dostêpna nie tylko najzamo¿niejszymklientom.Mit, który wytworzy³ siê w czasach, kiedy cyfraki tego typu sta³ypoza zasiêgiem przeciêtnego - choæ niebiednego przecie¿ - mi³oœnika tegorodzaju fotografii raptem zacz¹³ siê rozwiewaæ.Okaza³o siê, ¿e cyfrowefotografowanie mo¿e byæ trudniejsze, ni¿ siê wydawa³o i raptem przed ludŸmiwyznaj¹cymi zasadê "wyceluj i pstryknij" stanê³a koniecznoœæ naukifotografowania.Œwiat nie tylko oszala³ na punkcie 300D, ale wrêcz zadr¿a³ w posadach - otosetki ludzi, którzy znakomicie radzili sobie z "lustrzankami" hybrydowymi i zkompaktami z górnych pó³ek, którzy mieli swoje prywatne internetowe galerie idziêki nim odnosili sukcesy towarzyskie, a niekiedy nawet zawodowe, stoi dziœbezradnie z aparatem fotograficznym w d³oniach.Bo aparat ten okaza³ siêurz¹dzeniem z zupe³nie innego œwiata, niekompatybilnego z powszechn¹, popularn¹wiedz¹ na temat cyfrowej fotografii.Ma³o kto w entuzjastycznych opisach popremierowych zauwa¿y³ zdanie, które jakWernyhora wieszczy³o rozczarowania, jakie prze¿ywaj¹ wieloletni nawetu¿ytkownicy aparatów cyfrowych w momencie "przejœcia" na 300D.A zdanie toprzewinê³o siê przez wszystkie media, które odnotowa³y prezentacjê tego EOS-a:Sugerowana cena detaliczna na poziomie 6000 z³otych to powa¿ny argument dlaamatorów fotografów do przejœcia na noœnik cyfrowy - pisano w Fotopolis.Hiroshi Komatsuzaki, japoñski szef Canona na Europê w swoim berliñskim spiczubardzo wyraŸnie okreœli³ grupê docelow¹, do której skierowany jest EOS 300D -to przede wszystkim u¿ytkownicy analogowych lustrzanek amatorskich, trzykrotnietañszych od aparatu cyfrowego.To tak¿e ludzie, którzy lustrzankami potrafi¹siê pos³ugiwaæ, bardzo czêsto maj¹ ju¿ w swoich fotograficznych szufladachakcesoria, które do 300 D dadz¹ siê pod³¹czyæ.Komatsuzaki, mówi¹c o przewidywanym 400-500% wzroœcie dochodów ze sprzeda¿yaparatów cyfrowych w roku 2003, nie mia³ na myœli tylko i wy³¹cznie efektów,jakie przyniesie wprowadzenie na rynek "cyfrowej lustrzanki dla ka¿dego".Dlau¿ytkowników korzystaj¹cych ju¿ od jakiegoœ czasu z aparatów cyfrowych jest G5,jest nowy Ixus, s¹ ostatnie modele z serii S i to w³aœnie rozwój tych linii madrenowaæ kieszenie tych, którzy ju¿ w fotografii cyfrowej siedz¹.Czyliaparaty, które trzyma siê przed sob¹ jak mydelniczkê i ustawia ujêcie wmonitorku LCD, którymi robi siê filmiki z dŸwiêkiem, nagrywa notatki g³osowe,interpoluje zbli¿enia cyfrowym zoomem, a ze zdjêæ bez wycinania czêœci kadrurobi siê tapetki o proporcjach 4:3 i umieszcza je na pulpicie.Canon Eos 300Dto w za³o¿eniach aparat maj¹cy wyrwaæ jak najwiêcej klientów ze szponówuzale¿nienia od fotografii analogowej.No dobra, a teraz kolej na specyfikacjê.Choæ, prawdê mówi¹c, powinna onazawisn¹æ w serwisach dla mi³oœników klasycznych aparatów.CZUJNIK OBRAZOWYTyp 22,7 x 15,1 mm CMOSLiczba efektywnych pikseliOko³o 6.3 milionów£¹czna liczba pikseliOko³o 6,5 milionówProporcje boków3:2Filtr dolnoprzepustowyWbudowany / Sta³yTyp filtra barwnegoFiltr barw podstawowychPRZETWORNIK OBRAZUTypDIGICOBIEKTYWMocowanie obiektywówEF / EF-SOgniskowa1 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •