[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.swf z p³yty CD-ROM aby zobaczyæ ukoñczone æwiczenie.Mo¿esz równie¿ zasugerowaæ oœwietlenie obiektu stosuj¹c wype³nieniagradientowe.Jest to odrobinê trudniejsze, lecz gdy odpowiednio zastosowane,zwiêksza prawdziwoœæ ruchu i wygl¹du obiektu.Jednym sposobem jest stworzeniegradientu, którego zastosujesz do wype³nienia k¹ta.Nastêpnie wybierz zprzybornika narzêdzie kroplomierza i zaznacz wype³nienie gradientowe.W tensposób wype³nienie zostanie zablokowane, a bie¿¹cym narzêdziem stanie siênarzêdzie wype³nienia (Paint Bucket).Wype³nienie zachowa równie¿ swój aspekt,dziêki czemu wype³nienie dla ró¿nych ujêæ bêdzie ³atwiej wyrównaæ.Dopókibêdzie wybrana opcja lock œrodek gradientu pozostanie w tym samym miejscu wkadrze.Otwórz plik ht_lit.swf z p³yty CD-ROM aby zobaczyæ ukoñczony przyk³adoœwietlenia.Po utworzeniu prostego szeœcianu zajmijmy siê czymœ bardziej skomplikowanym iwykonajmy obiekty z zakrzywionymi krawêdziami.Otwórz plik cone.fla z p³yty CD-ROM i przy pomocy przedstawionej powy¿ejtechniki wyœledŸ sto¿ek.Mo¿e siê okazaæ, ¿e pomo¿e ci dodanie punktówbiegn¹cych od szczytu do podstawy obiektu:Jeœli da³eœ sobie radê z wykonaniem tego æwiczenia na pewno nabra³eœ wiêkszegouznania dla sposobu, w jaki powsta³y trójwymiarowe witryny internetowe, a twójszacunek dla umiejêtnoœci i cierpliwoœci pionierów wysokiej jakoœci rêcznegoœledzenia 3D prawdopodobnie przebi³ dach.Chocia¿ narzêdzia Flasha zosta³yprzez lata ulepszone i œledzenie obiektów w ten sposób jest mo¿liwe, nadal niejest to ³atwe zadanie.Mo¿esz rozwa¿yæ zastosowanie programu FreeHand czy innejaplikacji do rysowania w celu wykonania bardziej z³o¿onego œledzenia, dziêkiczemu bêdziesz mia³ dostêp do bardziej zaawansowanych narzêdzi do rysowania, anastêpnie bêdziesz móg³ wype³niæ obiekty kolorem we Flashu.Do efektywnego wykonywania rêcznie wyœledzonych elementów bêdziesz potrzebowaæprogram do tworzenia elementów 3D, w którym przygotujesz podstawowe obrazki doœledzenia.Jeœli nie posiadasz takiego w dodatku Resources znajdzieszinformacje o kilku darmowych programach, które mo¿na pobraæ z Sieci.Jeœli nie chcesz nauczyæ siê obs³ugiwania programu do tworzenia elementów 3Distniej¹ alternatywne rozwi¹zania, jakie mo¿esz wybraæ do tworzenia obrazkówprzeznaczonych do rêcznego œledzenia mo¿esz u¿yæ fragmenty domowych filmówwideo, które nastêpnie przekszta³cisz w serie obrazków, lub obrazki z aparatucyfrowego, podobnie jak w animacji poklatkowej.Aby zapewniæ sta³y k¹t aparatu,umieœæ go na trójnogu, nastêpnie umieœæ obiekt w wizjerze i wykonaj nim kilkaobrotów potrzebnych do animacji.Podczas tworzenia animacji powinieneœimportowaæ obrazki do klipu filmowego lub grafiki, dziêki czemu bêdziesz móg³umieœciæ wyœledzone obiekty w dowolnym miejscu na scenie i z ³atwoœci¹zeskalowaæ animacjê:Przejrzyj pliki w folderze Stop Motion dla tego rozdzia³u znajduj¹cym siê nap³ycie CD-ROM, aby przekonaæ siê w jaki sposób zastosowaliœmy te obrazki weFlashu.Innym sposobem na tworzenie trójwymiarowej zawartoœci dla witryn internetowychjest automatyczne œledzenie obrazka mapy bitowej przy pomocy polecenia TraceBitmap dostêpnego we Flashu.Chocia¿ na pierwszy rzut oka opcja ta stanowilogiczny wybór, zastosowanie tego polecenia mo¿e spowodowaæ stworzeniewiêkszych plików wymagaj¹cych przeprowadzenia wiêkszych porz¹dków nic rêcznieœledzone mapy bitowe, jakie poprzednio wykona³eœ.Jednak¿e, polecenie to mo¿esiê przydaæ do stosowania na obrazkach o bardziej skomplikowanych kszta³tachni¿ prosty szeœcian, nad którym pracowaliœmy.Automatyczne œledzenie obiektówJedn¹ ze sztuczek do tworzenia wyœledzonych map bitowych jest zastosowanieobrazków wykonanych w bia³ym i czarnym kolorze, lub w p³askich, jednolitychkolorach, gdy¿ p³askie wype³nienia przyspiesz¹ proces œledzenia i ogranicz¹rozrost ukoñczonego pliku.Œledzenie tworzy oddzielne wektory dla ró¿nychobszarów kolorystycznych, dlatego te¿ zastosowanie jednolitych p³askich kolorówograniczy liczbê tworzonych obszarów i dziêki temu zaoszczêdzisz czas nasprz¹taniu obrazka po wyœledzeniu go.W tym æwiczeniu ponownie pos³u¿ymy siêszeœcianem, lecz tym razem Flash wyœledzi go automatycznie.Otwórz plik tb_1.fla z p³yty CD-ROM, zaznacz mapê bitow¹ w ujêciu 1 i zastosujpolecenie Modify|Trace Bitmap, pojawi siê poni¿sze okno dialogowe:Aby uzyskaæ wybrany przez ciebie efekt bêdzie musia³ odpowiednio dopasowaætolerancje.Poniewa¿ importowa³eœ obrazek o niewielkiej liczbie kolorów procesbêdzie trochê ³atwiejszy dla twojego komputera.Dla opcji Color Threshold wybierz wartoœæ 5, a dla Minimum Area 10 pikseli; dlaCurve Fit i Corner Threshold pozostaw ustawienie Normal.Kliknij OK [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •