[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pamiêtaj, ¿e dokonane przez ciebie zmiany wp³yn¹ na ca³a animacjê, a nie tylkona pierwsze ujecie widoczne na scenie.Jednak¿e, podczas edycji filmu zostanieon wyœwietlony w swojej oryginalnej formie ukazuj¹c wszystkie ujêcia kluczowetak, jak je zostawi³eœ.Najprostszym sposobem na dodanie koloru do wideo jestzastosowanie menu Advanced:Jeœli weŸmiemy bia³o-czarne wideo za punkt odniesienia, wartoœci procentowebêd¹ kontrolowaæ kolor bia³ych czêœci obrazka — zmiany dokonane na sceniebêdziesz móg³ zobaczyæ dopiero po odtworzeniu filmu — a wartoœci dodatnie (+)wp³yn¹ na czarne obszary; ich modyfikacje bêdziesz móg³ zobaczyæ zaraz podokonaniu zmian.Jeœli usun¹³eœ bia³e obszary z filmu, bêdziesz musia³ wybraækolor t³a aby je zmieniæ.Mo¿esz równie¿ uzyskaæ interesuj¹ce efekty poprzez zmianê koloru samychobrazków w klipie filmowym.Jeœli znajduje siê w nim moment kluczowy lub jakiœszczególny fragment rozgrywaj¹cy siê w kilku ujêciach, spróbuj zmieniæ kolor poprostu u¿ywaj¹c wiaderka z farb¹.Mo¿esz nawet wypróbowaæ zmianê koloru w codrugim ujêciu.Nie przesadzaj jednak, gdy¿ uzyskany w ten sposób efekt mo¿e byæokropny.Mo¿esz tak¿e wcale nie stosowaæ wartoœci progowej w programie After Effects,lecz efekt Posterize, a nawet spróbuj zabarwiæ film efektem Threshold.Wprogramie After Effects mo¿liwe s¹ wszystkie rodzaje efektów, i jeœli po³¹czyszje z wynikami uzyskanymi dziêki zastosowaniu polecenia Trace Bitmap we Flashu,bêdziesz mieæ do dyspozycji ca³y zakres przedziwnych efektów.Po pewnym czasiestosowania programu After Effects mo¿esz równie¿ zauwa¿yæ, ¿e im czêœciej w nimpracujesz tym ³atwiejszy staje siê on w obs³udze i tym wiêcej efektów mo¿eszutworzyæ, co znacznie podniesie poziom twojej pracy we Flashu.Po przeniesieniu wideo do Flasha i przekszta³ceniu go w wektory oprócz zmianykolorów mo¿esz zastosowaæ na nim o wiele wiêcej czynnoœci.Prawdopodobnienajbardziej oczywist¹ operacj¹ jest mo¿liwoœæ zmiany rozmiaru wideo.Skalowanie filmuOch, ta moc Flasha.Jest to g³Ã³wna zaleta tego procesu.Teraz masz przed sob¹ wpe³ni skalowane wideo bez utraty jakoœci, w³aœnie dziêki temu, ¿e sk³ada siê wca³oœci z wektorowych obrazków.Mo¿esz teraz zeskalowaæ film, aby go dopasowaædo sceny lub zmniejszyæ go i umieœciæ w rogu, co wygl¹da równie dobrze:Spróbuj automatycznie animowaæ rozmiar filmu, rozjaœniæ go, lub zmniejszyækana³ alfa i zastosowaæ go jako subtelny, lecz imponuj¹cy obrazek w tle.Mo¿eszrównie¿ miotaæ filmem po scenie, tak jakbyœ zrobi³ z ka¿dym innym obrazkiem,lecz taka operacja wymaga ju¿ wytrzyma³ego komputera.ZakoñczenieW tym rozdziale przedstawiliœmy zaledwie podstawy animacji wideo we Flashu.Pamiêtaj, ¿e eksperymenty stanowi¹ istotny element pracy, a dziêki ró¿nymustawieniom we Flashu i programie After Effects mog¹ powstaæ naprawdê œwietnerezultaty.Wymyœl nowe sposoby zastosowania tworzonych przez ciebie animacji, ajeœli posiadasz kamerê wideo zastanów siê, co chcia³byœ obejrzeæ we Flashu, aczego jeszcze nikt nie widzia³.Mamy nadziejê, ¿e odkryjesz wiele sposobów nastosowanie tego typu animacji wideo, od tworzenia prostego obrazka do ³adowaniado czêœci metody nawigacyjnej, czy do ca³ego wygaszacza ekranu.Poni¿ej przedstawiliœmy kilka innych przyk³adów animacji wideo we Flashu, któreznajdziesz na p³ycie CD-ROM w folderze Examples of Other Work:Poniewa¿ Flash zyskuje na popularnoœci, mo¿liwoœci wideo w tym programie napewno bêd¹ poszerzane, podobnie jak bêdzie zwiêkszana elastycznoœæ programu iintegracja z innym aplikacjami.Jak najbardziej miej swoj¹ wizjê, lecz nieobawiaj siê zmieniæ jej wraz z rozwojem technologii i zwiêkszaniem jejmo¿liwoœci.DŸwiêk we FlashuKilka lat temu, gdy Flash zaistnia³ w Sieci, a witryny internetowe, do którychzosta³ w³¹czony zaczê³y przyci¹gaæ uwagê, jednym z elementów, który jeszczebardziej wyró¿nia³ je z t³umu, by³ dŸwiêk.Efekty audio i muzyka by³a ju¿stosowana na witrynach internetowych, lecz nigdy elementy te nie by³y u¿ywaneefektywnie, zw³aszcza pod wzglêdem prezentacji czy funkcjonowania.Lecz teraz zFlashem, nie musisz ju¿ osadzaæ œcie¿ki dŸwiêkowej na stronie i pobieraæ plik wformacie WAV zanim za³aduj¹ siê obrazki.Przesz³oœci¹ jest równie¿ dwusekundoweopóŸnienie podczas pobierania i odtwarzania dŸwiêku typu rollover, poniewa¿twórca witryny nie wystarczaj¹co dobrze radzi sobie z jêzykiem JavaScript.Dziêki Flashowi dŸwiêk odtwarzany jest natychmiast po efekcie typu rollover,czy klikniêciu kursorem myszy, poniewa¿ dŸwiêk osadzony jest bezpoœrednio wfilmie Flasha — stanowi jego integraln¹ czêœæ.Oprócz postêpu, jak Flash wprowadzi³ do dŸwiêku w Sieci, zanim pojawi³ siêFlash 5 ci¹gle istnia³y pewne ograniczenia zastosowania dŸwiêku w filmach.Mog³eœ importowaæ dŸwiêk i zamieniæ go na postaæ strumieniow¹, lub odtworzyæ wodpowiedŸ na zdarzenie.Mog³eœ równie¿ panoramowaæ dŸwiêk z jednej strony nadrug¹, odtwarzaæ go tylko z jednego g³oœnika, wzmacniaæ i zmniejszaæ jegog³oœnoœæ.o ile z wyprzedzeniem okreœli³eœ sposób dzia³ania danego efektu —nie istnia³a ¿adna mo¿liwoœæ interakcji.Przez pewien czas mo¿liwoœci takiewystarczy³y, ale na d³u¿sz¹ metê by³y one ograniczaj¹ce i projektanci we Flashuzmuszeni byli do stosowania tych samych technik na ka¿dej witrynie.Lecz teraz, we Flashu 5 wprowadzono znaczne ulepszenia w sposobie obs³ugidŸwiêku w tym programie.Przede wszystkim, dŸwiêk od tej pory traktowany jestwe Flashu jak obiekt, posiadaj¹cy wbudowane w³aœciwoœci, którymi mo¿emymanipulowaæ oraz je œledziæ.Krótko mówi¹c, obecnie w znacznym stopniu mo¿emykontrolowaæ, kiedy i gdzie stosujemy klipy dŸwiêkowe w naszych filmach, gdy¿teraz s¹ one nadzorowane przez ActionScript.Oznacza to, ¿e mo¿na interaktywniepobieraæ i kontrolowaæ dŸwiêki, w zale¿noœci od wk³adu u¿ytkownika, a ponadtonie trzeba ju¿ wpisywaæ do kodu filmu ka¿dego zachowania when you roll it out;teraz u¿ytkownik kontroluje, co siê dziele z dŸwiêkami w oparciu o ich wp³yw naodtwarzanie filmu w przegl¹darce.W tym rozdziale skoncentrujemy siê na nowej w³aœciwoœci Flasha 5, czyliobiekcie dŸwiêkowym, i przyjrzymy siê sposobom stosowania go w po³¹czeniu zobrazkami w celu dodania dynamiki do filmów Flasha.Nastêpnie przejdziemy dobardziej zaawansowanych i nie bezpoœrednich zastosowaæ obiektu dŸwiêkowego dotworzenia efektów w bardziej „trójwymiarowym” stylu, jak na przyk³admodyfikacja dŸwiêku „im bardziej oddala siê” od u¿ytkownika.Pierwszym przyk³adem, jakiego tutaj omówimy, bêdzie mikser muzyczny.Rozpoczniemy od zdefiniowania podstawowych kontrolerów dŸwiêku, a nastêpnieprzypiszemy im obrazki, aby wykonaæ bardziej dynamiczn¹ kompozycjê.Poniewa¿ dowykonania miksera bêdziemy potrzebowaæ kilka specyficznych aspektów obiektudŸwiêkowego Flasha 5, opis dzia³ania tej funkcji jest dosyæ prosty.Tworzenie sto³u mikserskiegoW tym æwiczeniu wykonamy prosty stó³ mikserski sk³adaj¹cy siê ze szeœciuœcie¿ek, szeœciu pokrête³ (po jednym dla ka¿dej œcie¿ki), kontroleranag³oœnienia dla ka¿dej œcie¿ki i g³Ã³wnego kontrolera nag³oœnienia:Chcemy równie¿ przypisaæ dŸwiêkom kilka klipów filmowych, które równie¿utworzymy.Rozpocznijmy od przygotowania pliku [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •