[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.To znaczy, powtórzmys³owa ods³aniaj¹ce wielk¹ tajemnicê: Poniewa¿ to co na dole, jest takie samojak to co na górze, i poniewa¿ to co na górze jest takie samo jak to co na dole— dzieje siê tak dla przygotowania i osi¹gniêcia rzeczy Jedynej.*Oto podstawa — zasada zgodnoœci — wielu rytua³Ã³w magicznych.£apa tygrysa symbolizuje si³ê; w³osy danej osoby wiêŸ, która nas z ni¹ ³¹czy;kawa³ek z³ota to podstawowy element w poszukiwaniu skarbów; figurka cz³owieka —podstawa formu³y dla bezpoœredniego wyrz¹dzania z³a itp.Symbole s¹ punktamioparcia dla dokonywania rytua­³Ã³w magicznych, które maj¹ przynieœæ oczekiwanerezul­taty.A wszystko to umacniaj¹ si³y mistyczne wykonaw­ców.Bowiemnajwznioœlejszym celem Wielkiej Magii jest osi¹gniêcie najwy¿szego lotu duchaludzkiego, przewy¿­szenie mo¿liwoœci ludzkich poprzez w³aœciwe oddzia³y­waniemaga na rzeczy fizyczne, które to dzia³anie znajdzie odbicie w rzeczachastralnych i spirytualnych.Aby osi¹g­n¹æ ów najwy¿szy stan, najwy¿szy cel,nale¿y wspinaæ siê d³ugo i ¿mudnie od najni¿szych stopni ku rozmaitym poziomom.Tak jest w przypadku najwiêkszych magów naszych czasów, s³ynnych ³amów zSikkim, którzy si³¹ woli czyni¹ meipos — cuda.Jednym z najwiêkszych praktykówjest Gegen Chutukru — patriarcha mongolski z Urga, w³aœnie on posiada terzadkie, nadzwyczajne zdolnoœci.Ci niezwykli ludzie potrafi¹ sypiaæ w tem-* Zob.Szmaragdowa tablica.138peraturze -15°C, odziani tylko w lekk¹ tunikê, obywaæ siê dwa miesi¹ce bezjedzenia i dokonywaæ zadziwiaj¹cych uzdrowieñ, zbiorowej hipnozy, zatrzymaædzia³alnoœæ serca, przed³u¿aæ biologiczne trwanie cia³a.Czy nie s¹ to ju¿prawdziwe cuda? Cuda, powtarzamy, poniewa¿ rezul-taty osi¹gniêto dziêkiniez³omnej woli ludzkiej.W s³ynnej akademii mongolskiej w Bras-ss-Pungs tzrystu magów udziela wyk³adówsiedmiu setkom uczniów w wieku od dwunastu do dwudziestu lat, którzy potemd³ugo jeszcze musz¹ czekaæ, a¿ zdobêd¹ ostatnie, koñcowe wtajemniczenie, któremy byœmy nazwali uzys-kaniem stopnia doktora Wielkiej Magii.Ale nawet jeden nastu uczniów nie osi¹ga ¿¹danego najwy¿szego pu³apu, a spoœród wszystkich ³amów,¿a­jmuj¹cych klasztory i miejsca z nimi s¹siaduj¹ce, nawet dwóch na stu niedochodzi do najwy¿szego punktu wtajemniczenia.Oczywiœcie mog¹ zapamiêtaæ ka¿d¹li-nijkê ze 108 tomów Kadjur i nie bêd¹ nigdy dobrymi magami-praktykami.Takwiêc wiedza wyuczona musi iœæ w parze z wrodzonymi zdolnoœciami, którerozwijaj¹ siê dziêki nabywanym studiom i praktykom.Przytoczmy s³owa s³ynnegoalchemika arabskiego Aphi-Phili, skiero-wane do entuzjastów nauk tajemnych ialchemii: „Tobie, kimkolwiek jesteœ, * który pragniesz zg³êbiæ najwiêkszetajniki natury, powiadam: jeœli tego, czego szukasz, nie masz w sobie, nieznajdziesz i poza sob¹".Niema³¹ odpowiedzialnoœæ za przekonanie o ³atwoœciwykonywania praktyk magicznych i za ich poœrednict-wem osi¹gania niezwyk³ychrezultatów ponosz¹ równie¿ s³owniki i encyklopedie zamieszczaj¹ce definicjemagii, takie jak na przyk³ad: „Sztuka, która uczy uzyskiwania nadzwyczajnychrezultatów z pomoc¹ tajemnych si³ natu-ry".„Sztuka, dziêki której zapoœrednictwem pewnych praktyk osi¹ga siê efekty sprzeczne z prawami natury", Ajeszcze inna idzie dalej: „Sztuka dokonywania cudów za pomoc¹ czarów".139Zaakceptowaæ takie definicje, znaczy³oby zlekcewa¿yæ magiê.Wolelibyœmy raczejtê, mo¿e bardziej trafn¹, która opieraj¹c siê na swej podstawowej bazie, jak¹jest niena-mszalna zasada zgodnoœci, uwolni³aby wreszcie magiê od jej w³asnychb³êdnych derywacji, takich jak wszelkiego rodzaju czarostwa, guœlarstwo,znachorstwo oraz sata-nizm, a tym samym oczyœci³a j¹ z zarzutów, jakobypozostawa³a w konflikcie z religi¹, a wiêc: „magia td ca³okszta³t staro¿ytnychdoktryn i praktyk opartych na teorii istnienia we Wszechœwiecie œwiatówanalogicz-nych, których poszczególne elementy s¹ wzglêdem siebia wspó³zale¿ne w¿¹danej, zamyœlonej postaci".Jaka jest wiêc przysz³oœæ magii w naszej epoce oœwiaty i postêpu, ale tak¿enêdzy, g³odu i kryzysu? Wszystko wskazuje na to, ¿e jesteœmy œwiadkami jejponownego gwa³townego odradzania siê.Magia przysz³oœci zrezyg­nuje ze swychdawnych baz, bo choæ cykle historyczne powtarzaj¹ siê, to jednak podlegaj¹ewolucji i w³aœnie takim nowym fundamentem dla magii bêd¹ zjawiskaparapsychologiczne, które sama oficjalna nauka uznaje za istniej¹ce, jednak niepotrafi ich wyjaœniæ, jako ¿e nie mo¿e przekroczyæ granic irracjonalnoœci,która jest prze­cie¿ domen¹ magii.I dlatego nale¿y siê spodziewaæ, ¿e wprzysz³oœci magia zyska, choæ to mo¿e wydaæ siê paradoksem, w³aœnie naracjonalnoœci.Zracjonalizowanie magii jako dyscypliny nauki pomo¿e wznalezieniu, albo raczej wyjaœnieniu, jej podstawowych praw i fundamen­tów, boprzecie¿ je posiada, choæ nie w fizycznych wymiarach.A to ju¿ siê zaczê³o:coraz pewniej wkracza w nasz zachodni œwiat czysta magia orientalna pod nazw¹Yoga, Zen i innymi, magia niby trochê racjonalna, która polega na æwiczeniachcia³a, ale zawsze w koñcu do­chodzi do najg³êbszych pok³adów ludzkiej psychiki,roz­wijaj¹c jej poszczególne cechy i przymioty.I byæ mo¿e140w przysz³oœci nabierze ona innego kszta³tu i bêdzie rozwijana i nauczana wwiêkszym zakresie, ni¿ obecnie w lamaseriach Tybetu i Mongolii.Ale i w tejprzysz³oœci, mimo ¿e ulegnie tylu przeo-bra¿eniom, zawsze bêdzie obiecywa³a to samo, co magiaprymitywna, totemiczna, ezoteryczna, talizmaniczna,naukowa.Wiele minê³o tysi¹cleci, magia jest ju¿ bardzo stara i pewnie musi byæ potê¿na,skoro niektórzy kosmonauci,wybieraj¹c siê w lot ku gwiazdom, przemycaj¹, na przy-k³ad, królicz¹ ³apkê „na szczêœcie".141Superjajo to prawdziwy klejnot z wy-polerowanego br¹zu.Nosi siê je w skórzanymworeczku.Mo¿na no-siæ na szyi albo w kieszeni.Super-jajowy œwiat posiada nieograniczone mo¿liwoœci.Od dzisiaj dostêpne dlawszystkich.SUPERJAJO!TO JEST SUPERAMULET!Superjajo zawsze nosimy przy sobie.Pomó¿my naszemu szczêœciu, w ten sposób, ¿ezaufajmy samym sobie, a wszystkim naszym przedsiêwziê­ciom bêdzie towarzyszy³opowodze­nie, nawet w najbardziej ryzykow­nych interesach.TO JEST SUPERWYROCZNIA!Przy ka¿dej w¹tpliwoœci radzimy siê superjaja.Jeœli stanie na sztorc, zna­czy,¿e tak, jeœli siê przewróci, zna­czy, ¿e nie.Znaj¹c jedyn¹ odpo­wiedŸ,poweŸmiemy w³aœciw¹ decy­zjê [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luska.pev.pl
  •